GeForce RTX hakkında her şey; Nvidia Ray Tracing nedir? DLSS nedir? GDDR6 neler sunuyor?
GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition: 1.199 dolar
GeForce RTX 2080 Ti Reference: 999 dolar
GeForce RTX 2080 Founders Edition: 799 dolar
GeForce RTX 2080 Reference: 699 dolar
GeForce RTX 2070 Founders Edition: 599 dolar
GeForce RTX 2070 Reference: 499 dolar
1080 Ti 700$
1080 549 $
Aslında bu teknolojiyi tamamı ile Nvidia’nın icadıymış gibi lans etmek çok doğru olmaz. Zaten RTX’ler çıkmadan önce DXR yani directX ray tracing muhabbeti microsoftta vardı. Şimdi bu yeni mimaride microsoft ile iş birliği içerisine giren Nvidia, dahili ray tracing hızlandırıcılı GPU’larla bir bakıma microsft’un directX üzerindeki planlarını daha belirginleştirdi. Gözün görmediği alanlara gerek yok odaklanılan yer önemlidir diyen ve sahnenin geri kalanını işlememe gerek yok diyerek aslında işlem tasarrufuna giden DXR önemli ve gözün aldığı yerleri hesaplıyordu ve haliyle işlem gücü gerekiyordu. Şimdi RTX de devreye girerek aslında gördüğümüz gerçek dünya sahnelerinin dijital ortamda simule edilmesine imkan tanıyor.
Burada microsoft şu an markette olan kartların DXR desteklediğini de söylüyor ve yakında frosbite, unity, unreal engine ve diğer oyun motorları da destekleyecekmiş. Bununla birlikte yeni seri RTX kartlarda yeni bir teknik özellik yeri açıldı. RT Cores ve Tensor Cores olarak karşımıza çıkıyor. gerçek zamanlı ışın izleme ve yapay zeka hesaplama gücünü de tasvir eden yeni terimler daha çok karşımıza çıkacak. Önceden cuda’ya bakardık şimdi bu yeni teknolojiyle birlikte muhtemelen video işleme ve efekt programları da donanım bazlı hızlandırılmış bir şekilde çalışabilecek ve sonuçlar ne olacak ben de merak ediyorum. Evet ilk crysis çıktığında yaşadığımız of abi grafiklere bak heyecanını şimdi de yaşayabilecek kıvama geldik ama bu yeni seri kartlara sadece oyun odaklı da bakmak istemiyorum. Artık yüksek gerçeklikli resimler ve kareler yakalamak mümkün olcak ama bu teknolojinin nimetinden hemen faydalanacak değiliz.
Bazı yeniliklere göz atalım
mesh shading Nvidia’nın geometrik işleme mimarisini farklı bir seviyeye taşıyor diyebiliriz. Tesellation gibi yerlerde yeni bir gölgeleme deneyimi sunuyor diyebiliriz.
VRS özelliği var bu daha çok yazılımcıları ilgilendiren bir durum. Gölge oranını dinamik bir şekilde kontrol edebilecekler.
DLSS yeni ve akıllı kenar filtreleme teknolojisi.Yeni bir doku iyileştirme tekniği. Aa gibi de düşünabilirsiniz ya da msaa vs. Nvidia, bu tekniğin, geleneksel olarak işlenmiş görüntülerin aynı standardı olan, ancak daha iyi bir performansa sahip görüntü kalitesini sağladığını iddia ediyor.
GDDR6
2. jenerasyon NVLink ile rtx serisini bağlaybiliyorsunuz
Ailemize sen de destek olabilirsin!
Abone ol: https://goo.gl/sQpnp3
Soru Sor: https://www.facebook.com/groups/freka…
Discord Sohbet: https://discordapp.com/invite/4RCHmxV
Steam Grubumuz: http://steamcommunity.com/groups/frek…
Kesinlikle İzlemeniz Gereken Eğlenceli Videolarımız!
Seda ve Teknoloji: http://bit.ly/2t95HOY
Bilgisayar Toplama: http://bit.ly/2rZQQHs
Taşınabilir Hoparlör: http://bit.ly/2sr0Zj9
Oyuncu Ekipmanları: http://bit.ly/2rjQkBZ
Kulaklıklar: http://bit.ly/2t9qdPG